Sintersnotter

3 december 2012 - Melbourne, Australië

Bij aankomst in Melbourne afgelopen zaterdag vraagt de jongen achter de balie of ik een pakje verwacht. Ik zeg nee, "maar misschien heeft iemand me een verrassing gestuurd?" Hij kijkt even. "Nee, ik heb me vergist, het was waarschijnlijk voor iemand anders."

Tegenover het hotel is een kerstplein. Gedurende de dag klinkt daarvandaan regelmatig een kerstlied. Zo lig ik in bed glo~o~o~o~o~ria mee te zingen. De etalages van warenhuis Myer zijn prachtig aangekleed, er staan lange rijen om ze te bekijken.

Op maandag, vandaag, kom ik thuis na te hebben ondergedompeld in de kerstsfeer in de stad. Ik druk op het knopje van de lift. "O ja," zegt de jongen achter de balie, "dat pakje was toch voor jou." Ik neem het van hem aan, zie de afzender en begin spontaan te huilen. "It's from my sister," snotter ik. Hij glimlacht, begrijpt mijn tranen niet.
Ik haast me naar mijn kamer, begin in de lift al aan de plakbandjes te plukken. Op bed begin ik uit te pakken en de verrassing wordt alsmaar groter. De hele familie heeft zich,onder leiding van mijn ontzettend toffe zus, ingespannen om me allemaal lieve dingen te sturen.

Chocoladesnoepjes (jammie!). Een lang en persoonlijk en mooi gedicht en kaart van broer Ron en schoonzus Elly. De lieve kaart van nichtje Laura en vriend Jori, van tante Ine, en van tante Vina (met leuke foto erbij!). De ontzettend toepasselijke en lieve kaart van papa en mama. De bijzondere en creatieve reiskrant van tante Dien. De grappige kaart van zus Noortje en vriend Bas (leuke foto Bas, met mijter) plus alle nieuwsknipsels. Wil graag naar die expositie Noor, die je me stuurde, ga je mee?

Ik red het helaas niet om iedereen van hieruit persoonlijk een kadootje terug te sturen. Wel wil ik jullie bij deze heel erg bedanken, het was een grote verrassing en het betekent veel voor me. Ik ben helemaal warm van binnen. En ik kan natuurlijk niet achterblijven:

Er was eens een meisje
Dat maakte een reisje
Dat meisje heeft een zus
Die verdient een dikke kus.

Het begon eerst al met eenmooi boek
Dat ging mee in de trein, op de boog, in de tuk-tuk
In dat boek vragen, puzzels, verhalen
Die het meisje regelmatig laten stralen.

Het meisje hield een reisblog bij
Maakte daarmee niet alleen zichzelf maar ook anderen blij
Vanuit het hele land werd er meegeleefd
Alle reacties werden door het meisje als hartverwarmend beleefd.

Dan, opeens, is er een pakje voor haar
Ze moet huilen om dit ontzettend lieve gebaar
Haar bed ligt vol snoep, knipsels en van velen een kaart
Het is het meisje heel veel waard.

Ik heb mijn waardering niet altijd laten merken
Was niet altijd even attent, mede door het vele werken
Ik ben blij met jullie in mijn leven
En met het kado dat jullie me vandaag hebben gegeven.

Tot zover de rijm en de familiespecial. Ik waardoor natuurlijk ook alle reacties van niet-familieleden, maar dit was even naar aanleiding van het pakje van vanmiddag.
Later deze week mijn ervaringen in Sydney en Melbourne.

1. Laura:
    3 december 2012
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa super leuk dat je het pakketje ontvangen hebt! :) Geniet er nog even lekker van! Hier heeft het vandaag gesneeuwd yeeey! Een hele dikke kus uit Utrecht!
  2. INE:
    3 december 2012
    Dacht je dat jij alleen maar "Sintersnotter" kunt schrijven? Hier achter de laptop zit er nog ééntje hoor! Zo blij ben ik met jou en met alles wat gestuurd kon worden! Onze liefde voor jou zit in het pakje gestopt! En neem dat maar mee naar Nieuw-Zeeland, het weegt niet veel! Geniet maar heerlijk van de inhoud hoor, lieve Sanne!
  3. Pa & ma:
    3 december 2012
    Lieve Sanne, wat een opluchting dat het pakje op tijd is aangekomen. Noor heeft er veel tijd en energie ingestoken. Geniet de komende tijd van onze warme betrokkenheid met jou in de verte.

Pa en Ma.
  4. Dien:
    3 december 2012
    Sintersnottertje, wat fijn dat het pakje op tijd kwam! Ik zou graag alles in dichtvorm willen gieten, maar dat wordt knoeien en genieten.
    Naar Melbourne al op internet gekeken en gezien dat er heel veel leuke markten zijn, vooral 's nachts! Iedere nacht weer ergens anders. Wat een stad is dat, je zult wel moe worden van alles af te lopen. Geniet van je rust in't hotel, tot schrijfs,Dien
  5. Nancy Nieuwenhuis:
    3 december 2012
    Hoi Sanne, wat geweldig om je reisverhalen te lezen. Zoals je schrijft beleef ik het bijna zelf. En wat heb je al vreselijk veel gezien en meegemaakt. De verhalen van China en Thailand spraken mij erg aan; ik heb o.a. ook dezelfde plaatsen bezocht en mooie en indrukwekkende dingen gezien en meegemaakt. Soms een echte cultuurshock. Je beseft des te meer hoe goed we het hier in het Westen hebben. Alleen verwateren die gedachten weer snel, zodra je er zelf weer deel van uit maakt. Geniet nog van je laatste weekjes. Groet vanuit een koud en nat Zoetermeer.
  6. Son ijzerman:
    3 december 2012
    geniet maar lekker van je kado,tjes sanne.
    schiet ga op he die reis nu helemaal aan de andere kant van de wereld.Kan je meteen kerst kado,tjes kopen.
    fijne reis nog Sanne.

groetjes Son uit alkmaar.
  7. Hennie:
    3 december 2012
    Zelf ik zit te snotteren....wat een mooi gebaar!!!
  8. Elly:
    3 december 2012
    Hi Sanne, ik hoop dat de chocola niet gesmolten is want daar heb ik effe niet bij stil gestaan. Hier deze week regen en natte sneeuw. Geniet dus van het zonnetje. Heerlijk elke keer weer je prachtige verhalen te lezen. Veel plezier in Australie en later in Nieuw-zeeland.
    Liefs Ron en Elly
  9. Bas:
    3 december 2012
    Alles is liefde Sanne, alles is liefde.
  10. Noortje:
    Hier is dan je zus,
    door tranen overmand,
    met een HELE DIKKE KUS,
    uit een winters land.
    (en nu genoeg gesnotterd, zeg, het is hier al nat zat)
  11. Bruno:
    3 december 2012
    Wat bijzonder leuk dat je dat hebt gekregen daar :)
  12. Marjan Stalenhoef:
    4 december 2012
    Ha Sanne, ik heb ook een sinterklaascadeautje voor je. Maar dat moet maar wachten tot je weer thuis bent. Hoe ervaar je de adempauze in de 'geciviliseerde' wereld? Schone wc's en geen kakkerlakken?
  13. Aukje:
    4 december 2012
    Wat ontzettend leuk & lief!
  14. Sanne:
    5 december 2012
    @ de familie: het was echt fijn dat het op tijd is aangekomen en dat de jongen achter de balie er toch nog aan dacht. Elly, ja de chocola was niet gesmolten, zag er ietsje witter uit, maar smaakte prima. Heb het allemaal al op, want op tv zijn ze altijd zo streng bij de douane van Australië en Nieuw Zeeland.
  15. Sanne:
    5 december 2012
    @ Marjan: je maakt me erg nieuwsgierig. Zullen we de afspraak samen met Mark doen? Kom maar met een datum, mijn agenda is nog leeg. Sterker nog, ik heb nog geen agenda voor 2013.
  16. Sanne:
    5 december 2012
    @ Marjan2: en ja, het is fijn om met een land te eindigen waar ik snel de weg vind en waar mensen heel erg aardig en behulpzaam zijn.
  17. Sanne:
    5 december 2012
    @ Nancy: leuk dat je meeleest en dingen herkent.
  18. Sanne:
    5 december 2012
    @ allen: ja, ik heb ontzettend geboft, het was een heel fijn en ontroerend pakje om te krijgen. En wat kijk ik ontzettend niet uit naar de winterjas!