Vancouver - deel 2

18 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Echt hoogtevrees heb ik niet. Toch ga ik vandaag met wat spanning in mijn lijf op pad. Ik mag deze spanning in 3 variaties te lijf gaan.

1. Suspension Bridge
Een hangbrug over de Capilano Rivier. Breder en iets steviger dan degene die ik ooit in Ierland bewandelde, maar deze is een stuk langer (140 meter) en een stuk drukker en daarom wiebelt 'ie nog behoorlijk. Ik hou voor ogen dat ik niet de intentie heb om rare dingen te doen, en dat het voor hen slechte reclame zou zijn als er iets met mij zou gebeuren, dus het zal wel veilig zijn.
Ik bereik de overkant, wist van tevoren niet dat de enige weg terug weer over die brug is. Fijn. Onder andere Margaret Thatcher liep eerder over deze brug.

2. Treetops Adventure
Aan de hoge bomen zijn platforms bevestigd, en hoog boven de grond (30 meter) loop je over kleine Suspension Bridges van platform naar platform. Prachtig!

3. Cliffwalk
Dit keer is het looppad niet in beweging maar spannend genoeg omdat je, weer op grote hoogte, over een brug loopt die aan een rots hangt. Een bijzondere ervaring die enigszins verpest wordt door de hoeveelheid toeristen die een nog grotere hoeveelheid foto's maakt. Zij blijven voor elke boom staan om zichzelf te (laten) vereeuwigen, ieder uitlegbordje moet op de foto en alle foto's moeten in veelvoud worden gemaakt omdat de fotograaf steeds moet worden gewisseld.

Al met al een bijzondere dag. Dat heerlijke Heineken biertje na afloop was volkomen verdiend en dat chocoladetaartje straks ook.
Morgen een nieuwe uitdaging.

1. Noortje:
    18 augustus 2014
    Yes!! You did it! Kanjer!