Vancouver - deel 1

17 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Om van Victoria naar Vancouver te komen neem ik de bus. Na een tijd rijden gaat de bus op de ferry en na anderhalf uur varen rijdt de bus verder naar Vancouver downtown. Mijn appartement blijkt wat uit het centrum te liggen en is in Chinese handen. Dat ruik je op de gang. Eerst baal ik wat van mijn locatie, later ondervind ik dat het best lekker is om boodschappen te doen in een grote supermarkt en in je pijama je eigen ontbijtje te kunnen eten. Ik kom erachter dat ik een 10 rittenkaart kan kopen waardoor ik met de bus zo in het centrum zit en als ik bij mij de straat uitloop zit ik aan het strand.

Vancouver is een stad met veel culturen hetgeen duidelijk terug te zien is aan de restaurants, volgens mij is ieder land wel vertegenwoordigd. Ook Nederland, met keten De Dutch, met natuurlijk pannekoeken.
Er zijn veel wolkenkrabbers, maar tegelijkertijd is er veel groen in de stad en op de dakterrassen, en is er kunst op straat.

Op deze eerste 2 dagen struin ik door de leukste wijken. Gastown is één van de oudste wijken, ontstaan in 1867 rond een saloon. Het is een erg leuke wijk, met 19e eeuwse gebouwen en gevels, cafeetjes en trendy winkels. 's Middags zit ik in het centrum op de bankjes op Robson Square, te genieten van de straatmuzikanten.

De andere leuke wijk is Granville Island, een schiereiland op een oud industrieterrein. De dagelijkse markt is zeer de moeite waard. Iedere verkoper heeft de koopwaar mooi uitgesteld en naast de gebruikelijke kramen met vlees, vis en groenten zijn er ook mensen met hun eigen kunstwerken en veel kramen met specialiteiten. Ook winkeltjes met leuke hebbedingetjes of kookwinkels die ik wel in z'n geheel zou willen meenemen.
Daar tussenin diverse eetkraampjes en straatartiesten.
Ik haal er wat lekkere dingen, een verse baquette, Italiaanse salade, quiche, kaas en worst en omdat ik niet kan kiezen niet 1 maar 2 chocoladetaartjes.

De komende 2 dagen ga ik spannende dingen doen, héle spannende dingen. Jullie zullen het hier zien als ik het heb aangedurfd.

1. Hennie:
    17 augustus 2014
    Op de valreep voor ik wegga nog een prachtig verhaal!!
    Geniet van je salade en chocoladetaartjes!!
    Komende dagen heeeeel veel plezier met de spannende dingen en ik denk aan je, ook al zul je nu even minder van me horen! Into the wild!!
    Dikke knuffel, Hennie