Vancouver - deel 3

19 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Mijn verwachting was dat gisteren enger zou zijn en vandaag spectaculairder. Dat laatste klopt, het eerste...?

Ik heb weer een 3 stappenplan als ik naar Grouse Mountain ga. Wederom een free shuttle vanaf het centrum. Bij aankomst is er een gondel naar boven - stap 1. Boven aangekomen kun je van alles doen. Wandelen, paragliden, ziplining (in een tuigje aan een touw zoeven). Ook zijn er shows met vogels, muzikale en theatrale optredens en er zijn 2 geadopteerde grizzlyberen. Als beren wees worden, worden ze niet door familie opgevangen. Ze moeten zichzelf alleen zien te redden, worden door andere beren zelfs verstoten. Bij AnAn Bear Observatory waar ik eerder was, liep ook een wees rond. Deze kwam van een andere plek uit de bossen, was schichtig en na het vangen van wat zalm liep de beer snel weer weg. Deze 2 beren, Grinder en Coola, zijn geadopteerd door Grouse Mountain Refuge.

Ik neem de stoeltjeslift - stap 2. Geen probleem lijkt me, als kind zo vaak gedaan op vakantie. Maar kennelijk hebben de genen van mijn moeder alsnog bezit van me genomen, ik vind het opeens best eng. Het is zo hoog en zo open, ik hoef alleen maar van de bank te glijden. Op de terugweg neem ik om mezelf af te leiden foto's van de tegenliggers. Best slim vind ik en volgens mij heeft het best een leuke reeks opgeleverd.

Dan stap 3: the eye of the wind. Op de berg staat een windturbine. Met een lift in de kern van de turbine word je naar boven gebracht en als je daar bent sta je in een glazen ring met een geweldig uitzicht. En sta je dus BOVENIN EEN WINDTURBINE. Het is best eng om zo hoog aan de rand te staan, ik schuifel wat van raam naar raam. De foto's zijn niet geweldig, de ervaring des te meer.

's Middags met beide benen redelijk op de grond. Ik huur een fiets en maak een ronde door Stanley Park, een park 10% groter dan Central Park in New York, direct tegen de wijk gelegen waar ik verblijf. Veel bewoners en toeristen fietsen de False Creek Seaway, een 9 kilometer lange dijk om het park waar naast fietsen veel wordt gewandeld en geskated.
Goed om chocoladetaartje nummer 2 eraf te fietsen.

Morgen tijd voor een heel ander soort spanning: de trein, de beroemde Rocky Mountaineer. In 2 dagen reis ik van Vancouver naar Jasper, met een overnachting niet in de trein maar in een hotel in Kamloops. Ik kijk er erg naar uit!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Noortje:
    19 augustus 2014
    Mama en ik hebben net al je foto's bekeken. We zijn onder de indruk. Voor geen goud, zei mama, bij het zien van al je activiteiten op grote hoogte.
    Groetjes!!
  2. INE:
    19 augustus 2014
    Wat zorg jij voor spanning! Jij durft echt! Knap hoor, ik hoop dat vandaag weer goed is verlopen. Dank je wel hoor en nog goede reis!
  3. Sanne:
    20 augustus 2014
    Heb ook erg aan mama moeten denken. En Ine, ik durf niet alles hoor, dat paragrafen zie ik mij nog niet doen.