Voorpret?

27 september 2012 - Amersfoort, Nederland

Over een paar dagen ga ik op reis.

Nog 2 dagen werken. Nog een paar dingen kopen. Nog een heleboel doen.
Al maanden bereid ik voor en toch is er nu nog een lange lijst. Vandaag kon er wel iets worden afgestreept, ik heb iemand gevonden die tijdens mijn afwezigheid in mijn huis wil wonen. Hij heeft een deel van mijn reis net achter de rug.
Gisteravond kwam ik in kontakt met de 2 mensen met wie ik een week door Mongolie ga trekken. We wisselen telefoonnummers uit en wensen elkaar een goede reis.
Ik heb mijn inentingen en visa en nagenoeg alle reisbescheiden. Hoe dichterbij de reis komt, hoe minder zin ik heb. Dat gevoel heb ik altijd. Wat een gedoe toch altijd weer, laat mij maar een hele tijd in bed liggen. Zoveel keuzes,  het verlamt me. Alleen al de keuze voor de site waarop ik dit blog zal bijhouden. Er zijn er zoveel, en de een heeft dit nadeel, de ander dat. Maar op een gegeven moment moet je een knoop doorhakken.

Ik ga op reis. Het voelt heel onwerkelijk. Het voelt als de reis van iemand anders. Ik hoop dat gedurende de 2,5 maand die ik onderweg ga zijn de reis van mij gaat worden.

1. Noortje:
    23 september 2012
    Het wordt steeds mooier! Je hebt al een heel deel van de wereld gezien, als je dat zo bekijkt. En straks, wordt dat nog veel meer! Nog anderhalve week .....
  2. Guurtje Wink:
    29 september 2012
    'Ik ga op reis", zei ik tegen mezelf in de spiegel van de badkamer. Ik kamde mijn haar, poetste mijn tanden, stiftte mijn lippen, deed pen & papier in mijn tas.
    'Laat ik eigenlijk ook maar niet gaan', zei ik vervolgens. Mijn haar viel weer alle kanten op, mijn tanden waren plotseling minder wit, de lippenstift verdween als sneeuw voor de zon, pen en papier legde ik terug op mijn bureau....!

Het begin van de inleiding (*) of zoiets van mijn nog te schrijven 'boekwerkje' over mijn reis om de wereld in 80 dagen.
    (*)
    Vrij naar 'Goede reis van Toon Tellegen: dieren verhalen over vertrek en aankomst.

Je ziet jouw overpeinzingen en gevoelens zijn niet vreemd.

Hartelijkste groet & goede reis!!! Graag tot ziens eind december 2012.
  3. INE:
    29 september 2012
    Goede reis, Sanne, en ga maar hééél veel genieten!
  4. Mark:
    1 oktober 2012
    Hallo Sanne, het aftellen is begonnen! Goede reis, doe voorzichtig en doe Bert alvast de hartelijkste groeten (laat je door hem verrassen) Tot begin December en....enjoy!
  5. Guurtje Wink:
    Hallo Sanne,
    Morgen begint je 'reisavontuur'. Nogmaals: goede reis & geniet-ze!
  6. Mark:
    begin December = eigenlijk eind december
  7. Dien:
    2 oktober 2012
    Wat een reis! Geniet ervan, Sanne en kom thuis met heel veel verhalen. Ik verlang er nu al naar en wens je een veilige en onvergetelijke rondreis.
  8. Noortje:
    2 oktober 2012
    Zoals ik gisteren mailde: IK MIS JE NU AL en het wordt alleen maar erger. Het wordt tijd dat de verhalen op je blog verschijnen, dan heeft je reis tenminste een functie gekregen en kan het grote genieten - voor ons thuis, maar vooral natuurlijk voor jou, hoop ik - beginnen.
  9. Hennie:
    Lieve Sanne,

Je gaat een hele mooie reis maken!!!! Ik weet dat het vertrek spannend is maar je gaat mooie dingen zien en beleven. Ik reis in gedachten met je mee, en onthou de wc is een goede plek om stilletjes te sms-en...een hele dikke knuffel, Liefs Hennie
  10. Danielle:
    11 oktober 2012
    Wauw, Sanne wat ga je een mooi avontuur tegemoet, althans dat hoop ik natuurlijk! Helaas zag ik pas sinds gisteren je link op je site, dus ik loop een stukje achter. Dat geeft niet, want ik lees me wel bij.....Ik vind dat je lef hebt, en wens je echt een mooie reis. Laat me met je meereizen door je verhalen, want je kunt goed schrijven en fotograferen! Lieve groet!